Możesz importować transakcje bankowe ze swojego banku importując transakcje z pliku CSV. Nie ma znaczenia w jakim banku posiadasz rachunek firmowy.
Importowanie historii transakcji z banku
- W lewym menu wybierz Bank a następnie Importuj transakcje.
- W oknie Importuj transakcje wybierz rachunek, do którego chcesz zaimportować historię transakcji.
- Dodaj plik w formacie CSV i o maksymalnej wadze 5 MB.
- Przyporządkuj kolumny z importowanego pliku do odpowiednich pól. Otwórz w tym celu plik z historią transakcji w arkuszu kalkulacyjnym na swoim komputerze, np. Microsoft Excel, Numbers (na MacOS) lub OpenOffice Calc. Następnie sprawdź w jakiej kolumnie w arkuszu kalkulacyjnym znajduje się data transakcji i wybierz ją z listy wyboru w sekcji Przyporządkuj kolumny w aplikacji.
Przykład: w pliku CSV otwartym w arkuszu kalkulacyjnym kolumna z datą transakcji znajduje się w kolumnie A – należy zatem z listy rozwijanej wybrać kolumnę A.
- Potwórz czynność przypisywania kolumn z tytułem transakcji, kwotą oraz odbiorcą.
- Określ separator danych, który występuje w pliku CSV. Otwórz w tym celu swój plik CSV w edytorze tekstowym na swoim komputerze i sprawdź jakim znakiem oddzielone są dane. W większości przypadków jest to znak średnika (;).
- Wybierz odpowiedni format daty występujący w pliku CSV.
Przykład: jeśli daty w pliku CSV są zapisane w formie 2019-12-31, oznacza to, że format daty to YYYY-MM-DD.
- Opcjonalnie: możesz zapamiętać wprowadzone ustawienia pliku CSV dla wybranego rachunku bankowego z kroku 2. Dzięki temu przy kolejnym imporcie, nie będzie konieczne ponowne tych danych.
- Opcjonalnie: możesz zaznaczyć opcję Dodaj plik do wyciągów w Centrum plików, dzięki czemu plik zostanie także dodany do grupy Wyciągi w Centrum plików.
- Opcjonalnie: możesz zaznaczyć opcję Powiąż transakcje z fakturami i wydatkami, dzięki czemu aplikacja porówna listę faktur i wydatków z importowaną historią transakcji i połączy ze sobą dokumenty z poszczególnymi transakcjami na rachunku.
- Kliknij przycisk Importuj.