Dress code w biznesie. Kilka słów o etykiecie z metką

1 stycznia 2020
Dress code w biznesie. Kilka słów o etykiecie z metką
Sposób ubierania się, szczególnie w sytuacjach oficjalnych ma niebagatelne znaczenie. Pierwsze wrażenie zrobione na rozmówcach może zaważyć na losach spotkania i niejednokrotnie zdecydować o powodzeniu prowadzonych negocjacji. Zainwestuj więc swój czas w dobór odpowiedniej garderoby, by Twój wizerunek był spójny, profesjonalny i korespondował z zajmowanym przez Ciebie stanowiskiem.
  • Cała/y na biało
  • Profesjonalizm skrojony na miarę
  • Jak cię widzą, tak cię piszą

Cała/y na biało

Spektakularne otwarcie spotkania to coś, o czym marzy każdy szanujący się biznesmen. Pewność siebie może płynąć także z właściwego dopasowania ubrania i komfortu noszenia niekrepującego odzienia. Ważne, by strój nie był przebraniem, a jedynie w subtelny sposób podkreślał nasz charakter i wyrażał niezbędne w formalnych stosunkach emocje. W takich sytuacjach postaw na ponadczasową białą koszulę, wykonaną z dobrej jakości, oddychających, szlachetnych materiałów. Eleganckie dodatki (jak np. spinki, krawaty, apaszki itp.) podkreślą niecodziennych charakter stroju. To klasyka, która nigdy nie zawodzi. W sytuacjach biznesowych sprawdzą się również cała paleta neutralnych, bezpiecznych kolorów, jak granat, czy szarość. Choć nie będą one już tak eleganckie, jak ponadczasowa biel.

Profesjonalizm skrojony na miarę

Dobrze dopasowana do sylwetki i niekrepująca ruchów pozostała część garderoby dopełni całości wizerunku. U pań spódnica o bezpiecznej długości do kolan, u panów eleganckie wizytowe spodnie w kant sprawią, że formalny ubiór idealnie odzwierciedli Twoje intencje i kompetencje. Marynarka, żakiet zamkną etiudę o profesjonalizmie w garderobie. W sytuacjach oficjalnych często niezwykle stresujących nie wolno nam zapominać o detalach. Biżuteria ograniczona do minimum, subtelna, ze szlachetnych kruszców i nadmiernie nieprzyciągająca uwagi rozmówcy, może idealnie podkreślić Twój charakter. Zegarki, spinki do mankietów, delikatne łańcuszki, czy kolczyki na stałe weszły do repertuaru biznesowego looku. Nie możesz zapomnieć o czystym, wypastowanym obuwiu, zakrywającym w pełni stopę. To szczególnie istotne w biznesie, który nie akceptuje weekendowego outfitu, czy plażowej golizny. W tej sytuacji panie na pewno nie zapomną o rajstopach, pełnych czółenkach. Wszelkie koronki, falbanki, czy lamparcie centki zostaw w szafie na czas biznesowego meetingu. Dokumenty spakowane do klasycznej skórzanej torby, czy aktówki, nie pozostaną zbagatelizowane przez rozmówców.

Jak cię widzą, tak cię piszą

Niektóre firmy decydują się na ściśle określone zasady ubierania się, inne stawiają na niepisane zasady dress code’u. Jeszcze inne szczycą się brakiem formalizmów w tym zakresie. Jedno jednak łączy wszystkie przyjęte normy–strojem kreujesz wizerunek swój i firmy w oczach współpracowników i klientów. Zatem sposób ubierania się nie może pozostać tylko niezaopiekowanym dodatkiem do Twojej codziennej pracy.

Czytaj także