Wpis do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych–instrukcja krok po kroku.

- Krok 1 Utwórz zgłoszenie
- Krok 2 Podaj NIP i wybierz formę organizacyjną spółki
- Krok 3 Wybierz zgłoszenie
- Krok 4 Podaj dane spółki
- Krok 6 Sprawdź i wydrukuj UPO
Krok 1 Utwórz zgłoszenie
By rozpocząć swoją przygodę z rejestracją w CRBR, wejdź na stronę oficjalnego Portalu Podatkowego dostępną pod linkiem https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
Następnie kliknij w środkowe okienko z napisem Utwórz zgłoszenie. W tym miejscu zarówno zgłosisz się jako nowy podmiot, jak i dokonasz korekty wysłanego już zgłoszenia. Jeśli posiadasz podpis kwalifikowany lub profil zaufany w ePUAP, będziesz mógł za ich pomocą podpisać zgłoszenie.
Krok 2 Podaj NIP i wybierz formę organizacyjną spółki
Kolejny krok wiąże się z obowiązkiem podania numeru NIP Twojej spółki oraz wybrania właściwej formy organizacyjnej z opcji dostępnych na liście rozwijanej. Po uzupełnieniu niezbędnych informacji kliknij przycisk Dalej, by przejść do następnego etapu.
Krok 3 Wybierz zgłoszenie
W kolejnym kroku wybierz datę zdarzenia (bieżącą datę wpisu) i kliknij niebieski przycisk Utwórz nowe zgłoszenie.
Krok 4 Podaj dane spółki
Obowiązkiem każdej osoby dokonującej wpisu jest podanie kompletnych danych identyfikacyjnych spółki. Należy podać KRS, nazwę spółki oraz aktualny adres siedziby. Są to pola wymagane, by móc przejść do następnego kroku.

Krok 5 Podaj dane reprezentanta
Równie istotne co dane spółki będą też dane identyfikacyjne jej reprezentanta, bądź beneficjenta. By móc dodać właściwą osobę, kliknij na górze formularza niebieski przycisk Dodaj beneficjenta/reprezentanta. W zależności od wybranej roli należy wskazać odpowiedni charakter (bezpośrednie uprawnienia właścicielskie/pośrednie uprawnienia właścicielskie/inne uprawnienia/reprezentant) oraz rodzaj uprawnień z listy rozwijanej.. By usunąć osobę z rejestru, kliknij Usuń beneficjenta/reprezentanta. Po uzupełnieniu wymaganych informacji należy zaznaczyć pole poświadczające zapoznanie się z klauzulą odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Po podaniu kompletu danych klikamy niebieski komunikat Dodaj informację o udziałach lub uprawnieniach beneficjenta/ informację o reprezentacji. Jeśli żadna z podanych informacji nie budzi twoich wątpliwości, śmiało kliknij niebieski przycisk Dalej.

Krok 6 Podpisz zgłoszenie
Po uzupełnieniu niezbędnych danych, jej końcowym etapem jest wyświetlenie podsumowania podanych przez Ciebie informacji. Na tym etapie możesz go jeszcze edytować. Jeśli nie masz takiej potrzeby, jesteś pewny wskazanych danych, klikasz niebieski przycisk Podpisz dokument.
Podpisu możesz dokonać, logując się na Profil Zaufany przez podanie nazwy użytkownika, bądź adresu e-mail lub przy pomocy banku. Podpis kwalifikowany również umożliwia proces podpisywania zgłoszenia do CRBR.
Po dokonaniu weryfikacji podanych informacji, naciśnij niebieski przycisk Akceptuj.
Krok 6 Sprawdź i wydrukuj UPO
Na końcowym etapie, otrzymujesz numer referencyjny, który posłuży Ci do sprawdzenia statusu zgłoszenia oraz pobrania UPO. W tym celu należy podać adres mailowy, na który zostanie wysłana kopia potwierdzenia rejestracji oraz kliknąć przycisk Wyślij.
Jeśli twoje zgłoszenie zostanie pozytywnie zweryfikowanie, otrzymasz komunikat o poprawnym przetworzeniu dokumentów, a także będziesz miał możliwość pobrania UPO, po kliknięciu przycisku Pobierz UPO. Teraz możesz być pewien, że wypełniłeś swój obowiązek.
Czytaj także
Wigilia w pracy. Jak powinna wyglądać i czy to w ogóle potrzebne?
Czytaj więcejPrezent czy kukułcze jajo? Jak darować, żeby nie żałować?
Czytaj więcejCzym jest i dlaczego tak się boisz drugiego progu podatkowego?
Czytaj więcejJPK_VAT – elektroniczne oblicze skarbówki
Czytaj więcejŚwiąteczny gift firmowy–przegląd najpopularniejszych propozycji
Czytaj więcejUmowa zlecenie a umowa o dzieło. Na którą opcję się zdecydować?
Czytaj więcejMarihuana. Czy marzenia o wielkim biznesie pójdą z dymem?
Czytaj więcejSplit payment. Co zmieni się od 1 lipca
Czytaj więcej