Dress code w biznesie. Kilka słów o etykiecie z metką

- Cała/y na biało
- Profesjonalizm skrojony na miarę
- Jak cię widzą, tak cię piszą
Cała/y na biało
Spektakularne otwarcie spotkania to coś, o czym marzy każdy szanujący się biznesmen. Pewność siebie może płynąć także z właściwego dopasowania ubrania i komfortu noszenia niekrepującego odzienia. Ważne, by strój nie był przebraniem, a jedynie w subtelny sposób podkreślał nasz charakter i wyrażał niezbędne w formalnych stosunkach emocje. W takich sytuacjach postaw na ponadczasową białą koszulę, wykonaną z dobrej jakości, oddychających, szlachetnych materiałów. Eleganckie dodatki (jak np. spinki, krawaty, apaszki itp.) podkreślą niecodziennych charakter stroju. To klasyka, która nigdy nie zawodzi. W sytuacjach biznesowych sprawdzą się również cała paleta neutralnych, bezpiecznych kolorów, jak granat, czy szarość. Choć nie będą one już tak eleganckie, jak ponadczasowa biel.
Profesjonalizm skrojony na miarę
Dobrze dopasowana do sylwetki i niekrepująca ruchów pozostała część garderoby dopełni całości wizerunku. U pań spódnica o bezpiecznej długości do kolan, u panów eleganckie wizytowe spodnie w kant sprawią, że formalny ubiór idealnie odzwierciedli Twoje intencje i kompetencje. Marynarka, żakiet zamkną etiudę o profesjonalizmie w garderobie. W sytuacjach oficjalnych często niezwykle stresujących nie wolno nam zapominać o detalach. Biżuteria ograniczona do minimum, subtelna, ze szlachetnych kruszców i nadmiernie nieprzyciągająca uwagi rozmówcy, może idealnie podkreślić Twój charakter. Zegarki, spinki do mankietów, delikatne łańcuszki, czy kolczyki na stałe weszły do repertuaru biznesowego looku. Nie możesz zapomnieć o czystym, wypastowanym obuwiu, zakrywającym w pełni stopę. To szczególnie istotne w biznesie, który nie akceptuje weekendowego outfitu, czy plażowej golizny. W tej sytuacji panie na pewno nie zapomną o rajstopach, pełnych czółenkach. Wszelkie koronki, falbanki, czy lamparcie centki zostaw w szafie na czas biznesowego meetingu. Dokumenty spakowane do klasycznej skórzanej torby, czy aktówki, nie pozostaną zbagatelizowane przez rozmówców.
Jak cię widzą, tak cię piszą
Niektóre firmy decydują się na ściśle określone zasady ubierania się, inne stawiają na niepisane zasady dress code’u. Jeszcze inne szczycą się brakiem formalizmów w tym zakresie. Jedno jednak łączy wszystkie przyjęte normy–strojem kreujesz wizerunek swój i firmy w oczach współpracowników i klientów. Zatem sposób ubierania się nie może pozostać tylko niezaopiekowanym dodatkiem do Twojej codziennej pracy.
Czytaj także
Co to jest JPK? Od kiedy obowiązuje i czy muszę posiadać?
Czytaj więcejMust have gadżetów biznesowych. Co każdy młody biznesmen mieć powinien
Czytaj więcejDroższe zagraniczne tête-à-tête? O zmianie cen roamingu
Czytaj więcejSanepid–czy musisz się go bać?
Czytaj więcejPierwsze skutki pandemii. Sprawdź i przygotuj się na ponurą gospodarczą jesień.
Czytaj więcejChroń swoje finanse za pomocą palca
Czytaj więcejPakiet VAT e-commerce z podpisem prezydenta Andrzeja Dudy
Czytaj więcejDobry start czy falstart? O planowanych zmianach dla rodziców ucznia
Czytaj więcej