Podstawowy zakres czynności świadczonych przez Usługodawcę
- Ogólnopodatkowa obsługa firmy:
- aktualizacja danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym oraz składanie niezbędnych informacji, po ich otrzymaniu od Zleceniodawcy,
- aktywny udział w postępowaniu kontrolnym przeprowadzanym w siedzibie Zleceniobiorcy, dotyczącym okresu prowadzenia przez niego ksiąg rachunkowych, poprzez składanie ustnych i pisemnych wyjaśnień,
- odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę,
- konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniobiorcy,
- informacja finansowa dokonana w oparciu o zakładowy plan kont,
- Prowadzenie księgi i rejestrów VAT:
- odbiór i weryfikacja rachunkowa dokumentacji źródłowej,
- weryfikacja dokumentacji księgowej pod względem formalnym,
- dekretacja – ocena dokumentów księgowych w świetle prawa bilansowego i podatkowego wraz ze sposobem uwidocznienia w księdze,
- sporządzanie PK na podstawie otrzymanej dokumentacji i własnych księgowań,
- rozliczanie raportów fiskalnych, sporządzanie faktur wewnętrznych oraz uzgodnienia sprzedaży,
- wprowadzanie zapisów do księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
- dokonanie wydruków zestawienia bilansowego w celu sporządzenia miesięcznego rozliczenia w podatku dochodowym,
- dokonanie wydruków rejestrów w celu rozliczenia podatku VAT,
- rozliczenie podatków w deklaracjach w podatku dochodowym, w podatku VAT oraz przygotowanie stosownych informacji do przelewów,
- uzgodnienia kont rozrachunkowych,
- wydrukowanie potwierdzeń sald rozrachunkowych za dany rok obrotowy i przesłanie ich kontrahentom,
- przechowywanie dokumentacji źródłowej i ksiąg za bieżący rok do czasu ich wydania zgodnie z umową,
- dokonanie wydruków kont rozrachunkowych i przekazanie Zleceniodawcy do analizy (raz na kwartał).
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych.
- Płace i ZUS: Administracja ogólna:
- sporządzanie dokumentacji aktualizacyjnej płatnika lub ubezpieczonego,
- korekty błędów generowanych przez system komputerowy ZUS,
- korespondencja z i innymi instytucjami,
- przekaz elektroniczny deklaracji rozliczeniowych,
- konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniobiorcy,
- odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę.
- Rozliczenia płac i ZUS:
- wprowadzenie do systemu komputerowego zatrudnionego lub zwolnionego pracownika,
- obliczanie dodatkowych składników wynagrodzenia /ekwiwalenty, dodatki, odprawy, ryczałty/na podstawie informacji otrzymanej od Zleceniodawcy,
- sporządzanie listy płac pracowników z uwzględnieniem absencji,
- zgłaszanie płatnika, ubezpieczonego do ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych,
- sporządzenie raportów miesięcznych i deklaracji rozliczeniowych
- wyrejestrowanie płatnika, ubezpieczonego z ubezpieczeń społecznych lub z ubezpieczenia zdrowotnego,
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania zasiłku chorobowego,
- dokonywanie korekt i rozliczanie nadwyżek związanych z wypłatą zasiłku chorobowego,
- dostarczanie do ZUS kompletu dokumentacji zwolnień lekarskich,
- sporządzanie informacji o wysokości zaliczki miesięcznej na podatek dochodowy od osób fizycznych
- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,
- korekty nie spowodowane winą Zleceniodawcy,
- kontrola terminów płatności zaliczek i składek ubezpieczeniowych.
- Kadry: administracja ogólna:
- aktualizacja danych pracownika w aktach osobowych,
- korespondencja z PIP i innymi instytucjami,
- Korekty dokumentacji pracowniczej nie spowodowane winą Zleceniodawcy,
- konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniodawcy,
- odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę.
- Prowadzenie akt osobowych:
- przygotowanie umów o pracę, aneksów, wypowiedzeń oraz rozwiązanie umów o pracę,
- kompletowanie dokumentów pracowniczych i prowadzenie akt osobowych,
- przygotowanie informacji o warunkach pracy jako załącznik do umowy o pracę,
- przygotowanie pracownikom zaświadczeń i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem i wynagrodzeniem,
- prowadzenie karty urlopów i karty czasu pracy,
- sporządzenie wymaganych regulaminów: pracy, wynagrodzeń, funduszu socjalnego,
- przygotowanie stosownych oświadczeń pracowniczych.