Zakres usług księgowych

Data obowiązywania: 01.03.2023 r.

Podstawowy zakres czynności świadczonych przez Usługodawcę

  1. Ogólnopodatkowa obsługa firmy:
    1. aktualizacja danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym oraz składanie niezbędnych informacji, po ich otrzymaniu od Zleceniodawcy,
    2. aktywny udział w postępowaniu kontrolnym przeprowadzanym w siedzibie Zleceniobiorcy, dotyczącym okresu prowadzenia przez niego ksiąg rachunkowych, poprzez składanie ustnych i pisemnych wyjaśnień,
    3. odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę,
    4. konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniobiorcy,
    5. informacja finansowa dokonana w oparciu o zakładowy plan kont,
  2. Prowadzenie księgi i rejestrów VAT:
    1. odbiór i weryfikacja rachunkowa dokumentacji źródłowej,
    2. weryfikacja dokumentacji księgowej pod względem formalnym,
    3. dekretacja – ocena dokumentów księgowych w świetle prawa bilansowego i podatkowego wraz ze sposobem uwidocznienia w księdze,
    4. sporządzanie PK na podstawie otrzymanej dokumentacji i własnych księgowań,
    5. rozliczanie raportów fiskalnych, sporządzanie faktur wewnętrznych oraz uzgodnienia sprzedaży,
    6. wprowadzanie zapisów do księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
    7. dokonanie wydruków zestawienia bilansowego w celu sporządzenia miesięcznego rozliczenia w podatku dochodowym,
    8. dokonanie wydruków rejestrów w celu rozliczenia podatku VAT,
    9. rozliczenie podatków w deklaracjach w podatku dochodowym, w podatku VAT oraz przygotowanie stosownych informacji do przelewów,
    10. uzgodnienia kont rozrachunkowych,
    11. wydrukowanie potwierdzeń sald rozrachunkowych za dany rok obrotowy i przesłanie ich kontrahentom,
    12. przechowywanie dokumentacji źródłowej i ksiąg za bieżący rok do czasu ich wydania zgodnie z umową,
    13. dokonanie wydruków kont rozrachunkowych i przekazanie Zleceniodawcy do analizy (raz na kwartał).
  3. Prowadzenie ewidencji środków trwałych.
  4. Płace i ZUS: Administracja ogólna:
    1. sporządzanie dokumentacji aktualizacyjnej płatnika lub ubezpieczonego,
    2. korekty błędów generowanych przez system komputerowy ZUS,
    3. korespondencja z i innymi instytucjami,
    4. przekaz elektroniczny deklaracji rozliczeniowych,
    5. konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniobiorcy,
    6. odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę.
  5. Rozliczenia płac i ZUS:
    1. wprowadzenie do systemu komputerowego zatrudnionego lub zwolnionego pracownika,
    2. obliczanie dodatkowych składników wynagrodzenia /ekwiwalenty, dodatki, odprawy, ryczałty/na podstawie informacji otrzymanej od Zleceniodawcy,
    3. sporządzanie listy płac pracowników z uwzględnieniem absencji,
    4. zgłaszanie płatnika, ubezpieczonego do ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych,
    5. sporządzenie raportów miesięcznych i deklaracji rozliczeniowych
    6. wyrejestrowanie płatnika, ubezpieczonego z ubezpieczeń społecznych lub z ubezpieczenia zdrowotnego,
    7. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania zasiłku chorobowego,
    8. dokonywanie korekt i rozliczanie nadwyżek związanych z wypłatą zasiłku chorobowego,
    9. dostarczanie do ZUS kompletu dokumentacji zwolnień lekarskich,
    10. sporządzanie informacji o wysokości zaliczki miesięcznej na podatek dochodowy od osób fizycznych
    11. prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,
    12. korekty nie spowodowane winą Zleceniodawcy,
    13. kontrola terminów płatności zaliczek i składek ubezpieczeniowych.
  6. Kadry: administracja ogólna:
    1. aktualizacja danych pracownika w aktach osobowych,
    2. korespondencja z PIP i innymi instytucjami,
    3. Korekty dokumentacji pracowniczej nie spowodowane winą Zleceniodawcy,
    4. konsultacje i uzgodnienia z prowadzącym pracownikiem Zleceniodawcy,
    5. odpowiedzialność odszkodowawcza za rzeczywiste szkody poniesione przez Zleceniodawcę.
  7. Prowadzenie akt osobowych:
    1. przygotowanie umów o pracę, aneksów, wypowiedzeń oraz rozwiązanie umów o pracę,
    2. kompletowanie dokumentów pracowniczych i prowadzenie akt osobowych,
    3. przygotowanie informacji o warunkach pracy jako załącznik do umowy o pracę,
    4. przygotowanie pracownikom zaświadczeń i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem i wynagrodzeniem,
    5. prowadzenie karty urlopów i karty czasu pracy,
    6. sporządzenie wymaganych regulaminów: pracy, wynagrodzeń, funduszu socjalnego,
    7. przygotowanie stosownych oświadczeń pracowniczych.

Wypróbuj Taxly
i sprawdź jakie to łatwe.

Wybierz plan i załóż konto